Poznań na weekend

Dziś post podróżniczy. Tym razem pokażemy Wam jak miło można spędzić weekend w Poznaniu.

To już drugi raz kiedy wybraliśmy się do Poznania na weekend. Z Opola to ponad 3 godziny drogi pociągiem.
Wsiadamy w pociąg po 8 a na miejscu jesteśmy około godziny 12.

Zazwyczaj gdy wybieramy się na weekendowe wyjazdy  wybieramy noclegi w hotelach z grupy Accor. Tym razem tak samo jak i poprzednio postawiliśmy na hotel Novotel Malta, który znajduje się nad sztucznym zbiornikiem wodnym zwanym Jeziorem Maltańskim. Niby środek miasta, a będąc tam czujesz się jak na wakacjach. Obok hotelu zlokalizowane są Termy Maltańskie, dla miłośników wodnego relaksu miejsce idealne. Miłośnikom spacerów, jazdy na rolkach czy rowerze polecamy obejść bądź objechać w koło jezioro. Po drodze napotkacie wiele atrakcji jak i miejsc gdzie można zjeść i się napić. Dla osób lubiących błogie lenistwo miejsce też się znajdzie, ponieważ teren otaczający jezioro obfituje w trawę oraz ławeczki. Niestety jezioro jest typowym zbiornikiem dla sportowców, trenują tam najczęściej kajakarze, zwykli turyści nie mogą popływać ani wypożyczyć sprzętu wodnego.

malta

Dwieście metrów od jeziora znajduje się Nowe Poznańskie Zoo. Dopiero drugim razem ogarnęliśmy, że to tak blisko 😀 Teren ZOO jest ogromny, najdłuższy czarny szlak ma ponad 5 km i my właśnie tę trasę przemierzyliśmy. Dzięki temu obejrzeliśmy wszystkie zwierzątka znajdujące się tam. Najbardziej urzekł nas pawilon zwierząt nocnych, gdzie mogliśmy zobaczyć nietoperza wampira czy leniwca. Nie sposób wymienić wszystkich mieszkańców ZOO, warto odwiedzić ich osobiście 🙂

zoo

Warto również przejść się do Starego Browaru, który zachwyca swą architekturą. Dookoła budynku znajduje się również teren zielony, gdzie można się zrelaksować 🙂

browar

Nasz kolejny punkt w Poznaniu, to lodziarnia Marina. Serwują tam lody molekularne. Niestety jak byliśmy nie było opcji płacenia kartą i tyle ile się nabiegaliśmy za naszym bankomatem, to chyba w żadnym innym mieście go nie szukaliśmy. Ale było WARTO! Lody REWELACJA!

20150919_135934

Przy okazji poszukiwania bankomatu trafiliśmy również na ul. Św. Marcina gdzie znajduje się Zamek Cesarski, Budynek Ziemstwa Kredytowego, Uniwersytet Adama Mickiewicz , Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego czy Bank Pocztowy.

sw.marcina

Poznań to miasto, które urzekło moje serce, uwielbiam tam wracać. To co mnie najbardziej zachwyciło to ilość terenów zielonych, gdzie tylko się ruszymy tam jest park!